Железная дорога Израиля

Разговариваем на различные темы, не вошедшие в другие разделы-кроме обсуждения политики других государств. .Репутация в этом разделе отключена.

Модератор: mOLDman

Правила форума
Запрещаются:
1) Оскорбления других участников.
2) Нецензурная брань.
Репутация в этом разделе отключена
Аватара пользователя
Mashinist
Пользователь
Сообщения: 661
Зарегистрирован: 17.01.2005, 21:47
smartphone: Iphone Max Pro 256GB
Откуда: Ashdod

Участник покетовки

Железная дорога Израиля

Сообщение Mashinist »

Друзья все привет
Все просто уже не могу держать ни я и все кто болеет за работу там где отдано все время и наверное полжизни/
Вы обязаны знать все! так как наверное многие ездят поездами на работу и по делам
обстановка в последние полгода просто привела в ужасное состояние всего
если вам интересно то Вам админ просьба открыть тему и утвердить
я буду писать новости с путей что бы Вы знали что творится и к чему все идет

רכבת ישראל - "תאונה קשה היא רק עניין של זמן

מערכת היחסים בין הנהלת הרכבת לעובדיה מידרדרת, ובמקביל מתרבים במהירות דיווחים על בעיות בטיחות, איחורים וקרונות מזוהמים. עובדים: חזרנו שנתיים לאחור. יש התרופפות משמעת בגלל כעס על ההנהלה. הרכבת: הנהלת הרכבת פועלת ביד קשה כלפי עובדים הפועלים שלא על פי הנהלים
שחר הזלקורן
29/05/2013 18:42
מאי האדום ברכבת ישראל: עשרות תקלות, אירועי בטיחות ועיכובים. בזמן שברכבת מתגאים בהישגים, המציאות בה נתקלים לאחרונה הנוסעים מתגלה דווקא כעגומה. חמור מכך, לעיתים קרובות מדי היא אף מסוכנת. מסמכים ונתונים שהגיעו לידי ynet מלמדים על רצף של אירועים חמורים - החל במקרי אי ציות לרמזור אדום, ירידת קטרים מהפסים, עיכובי נוסעים עקב סרבנות עבודה, איחורים מיותרים וקרונות מזוהמים.

רכבת ישראל הסתירה תאונה חמורה וסיכנה נוסעים
חשיפה: הרכבת עבדה כרגיל, למרות תאונה קשה
תאונת הרכבת הקשה: כך סוכנו חיי מאות נוסעים
תאונת רכבת: הנהג ישב הפוך, 12 קרונות הושבתו


"הרכבת צועדת לאחור" - אירועי הבטיחות מצטברים (צילום: עופר עמרם)

לפניכם רשימת אירועים שהתרחשו במהלך שלושה שבועות בחודש מאי בלבד:

נהג התבקש לחלץ רכבת נוסעים תקולה, סירב, ועיכב רכבת עמוסת נוסעים במשך שעה ורבע.
רכבת נוסעים לא עצרה בתחנה והמשיכה בנסיעה למוסך עם הנוסעים המופתעים. אלה ירדו ממנה רק לאחר שנשלחה בחזרה לתחנה.
נוסעים הועלו בטעות בתחנת קרית מוצקין לרכבת שהמשיכה למוסך.
רכבת שיצאה מנתב"ג הועברה בטעות על-ידי אתת לכיוון לוד, במקום למודיעין.
קטר ירד מהפסים ("שימוט") במהלך פעילות במוסך חיפה.
רכבת שמספרה 7360 עברה ברמזור ("סימנור") אדום.
נהג של קטר-עזר עבר בסימנור אדום.
"מווסת" (כלי הנדסי) עבר בסימנור אדום, וירד מהפסים.
תאונה בין רכבת נוסעת ורכבת חונה בלוד. 12 קרונות הושבתו, נהג נפגע קל.
רכבת נוסעים שיצאה מבאר שבע לא צייתה לרמזור אדום ("סימנור").
ברכבת שמספרה 407 התקבלו תלונות מרובות של נוסעים על ג'וקים בקרונות.
רכבת יצאה מבאר שבע ב-20 דקות איחור, בגלל תקלות טכניות בשני מערכים.
רכבת יצאה מתחנת באר שבע-מרכז באיחור של 31 דקות, בגלל תקלות שונות.
רכבת התעכבה בפאתי מודיעין בגלל תקלה, ולאחר מכן הושבתה במודיעין.
טעות וחוסר הכוונה בשילוט עיכבו רכבת, וכתוצאה מכך התעכבו שתי רכבות נוספות.
רכבת מבאר שבע יצאה באיחור בגלל תקלה שהשביתה אותה. הנוסעים הועברו לרכבת אחרת.
רכבת התעכבה בבת גלים בגלל תקלה בבלמים, ולאחר מכן הנוסעים הועברו לרכבת אחרת.
רכבת התעכבה בנהריה בגלל תקלה בשחרור בלם חניה, והנוסעים הועברו למערך חלופי.

"עד שלא תהיה תאונה"
לדברי מקור ברכבת, רצף האירועים בחודש האחרון אינו מקרי, וצריך לעורר את בכירי משרד התחבורה לפעולה מיידית. "ההרגשה היא שחזרנו שנתיים לאחור, ותאונה קשה היא רק עניין של זמן", אומר המקור ל-ynet, "לצערי, עד שלא תהיה תאונה קשה אף אחד לא יתעורר". לדבריו, הסיבה להידרדרות ברכבת ישראל היא הרעה משמעותית ביחסים בין ההנהלה והעובדים.

"היחסים בין ההנהלה והעובדים הולכים ומידרדרים בחודשים האחרונים, וכתוצאה מכך ניכרת התרופפות של משמעת בקרב העובדים", מבהיר המקור. "יש הרבה מאוד כעס על ההנהלה, ועל כך שהיא פוגעת בעובדים באופן חד-צדדי. אנשים מסתובבים עם הראש למטה ועסוקים בצרות שלהם, וזו התוצאה. אין לעובדים אמון בהנהלה, וזה הולך לקראת פיצוץ. מישהו חייב להתעורר".

יש להזכיר כי בבדיקה שערך משרד התחבורה בעקבות תאונת רכבת שאירעה לפני כחצי שנה ונחשפה ב-ynet, התגלו ליקויים חמורים בהכשרה של נהגי הרכבת. בדיקת התאונה, עליה לא דיווחה הרכבת למשרד התחבורה אלא לאחר חשיפתה ב-ynet, העלתה כי "רמת הבקיאות בנהלים והוראות אינה מספקת".

בתגובתה לדברים המתפרסמים בכתבה זו ולרשימת האירועים במהלך החודש האחרון בלבד, בחרה הרכבת שלא להתייחס להם - כולל לחמורים מבחינה בטיחותית. "רכבת ישראל הינה חברה תפעולית המפעילה כ-10,000 רכבות בחודש כשעל כל רכבת נוסעים כ- 800 איש בממוצע. כמו בכול חברה, גם ברכבת ישראל, לעיתים מתרחשות תקלות תפעוליות שונות, כאשר חשוב לציין כי בשנה האחרונה כמות התקלות ירדה משמעותית. הנהלת הרכבת פועלת ביד קשה כלפי עובדים הפועלים שלא על פי הנהלים ומבצעים עברות משמעת. בנוסף, מקפידה החברה לבצע באופן שוטף רענונים והדרכות מקצועיות לשיפור הידע של העובדים.

הדוחות הכספיים האחרונים, אחוז הדיוק הגבוה (95% ), אמון הציבור וגידול בכמות הנוסעים לכ-4 מיליון נוסעים בחודש מדברים בעד עצמם. הניסיונות הבלתי פוסקים של אינטרסנטים לפגוע במהלכים שההנהלה מובילה חוטאים למציאות וצר לנו על כך. הנהלת החברה תמשיך לפעול ליישום הרפורמות, ההתייעלות ושיפור השירות לטובת ציבור הנוסעים ".

Добавлено спустя 4 минуты 11 секунд:
תאונת רכבת: הנהג ישב הפוך, 12 קרונות הושבתו
שוב מוסך הרכבת בלוד, פעם נוספת מהירות גבוהה פי כמה מהמותר, וגם כעת התוצאה קשה: הנהג נפגע ו-12 קרונות נוסעים דו-קומתיים הוצאו מהשירות עם נזק כבד. הרכבת: הנהג היה בצד הפוך לכיוון הנסיעה וכלל לא בלם
שחר הזלקורן


צילום: הרצל יוסף
עוד תאונת רכבת שצריך היה למנוע - נהג קטר ישב הפוך לכיוון הנסיעה, פגע ברכבת חונה, נפצע והשבית 12 קרונות. ביום חמישי האחרון, קצת אחרי שמונה בערב במוסך בלוד, הסיעו שני נהגי רכבת - בהליך שגרתי המתבצע מדי יום - מערך קרונות למקום חניה. אך כמו בתאונת הרכבות שחשף ynet לאחרונה, גם כאן הסתיים ההליך השגרתי בתאונה קשה. הרכבת הנוסעת פגעה ברכבת חונה במהירות של 16 קמ"ש, פי שלושה מהמהירות המותרת.


"הנהג היה בצד ההפוך - דבר האסור על פי הנהלים" (צילום: אבישג שאר-ישוב)

כתוצאה מהתאונה בין שתי הרכבות נפגע אחד הנהגים באורח קל, ו-12 קרונות דו-קומתיים ניזוקו קשות והושבתו. כאמור, רק בדצמבר האחרון אירעה תאונה דומה במוסך בלוד, ובעקבותיה נערכו תחקירים ברכבת ובמשרד התחבורה, והופקו לקחים. אלא שכעת מתברר כי אותם לקחים לא הוטמעו ברכבת - שוב הופרו נהלים, ושוב נגרמה תאונה מיותרת.

"הכל בסדר ואפשר להירגע"
על-פי ממצאי החקירה הראשונית, הנחשפים כאן לראשונה, ההליך השגרתי בוצע בצורה רשלנית והיה רצוף ליקויים. כבר בתחילת הנסיעה הקצרה התברר כי יש בעיה בהפעלת הבלמים, אך בעיה זו נפתרה. אלא שבהמשך הסתבכו הדברים במהירות, ככל הנראה כתוצאה מתקשורת לקויה בין שני הנהגים.

"הרכבת החלה בתנועה, ונהג הקטר קרא (לדבריו) לנהג השני לעצור ולבצע קודם בדיקת בלימה כנדרש - אך ללא מענה", נכתב בדו"ח החקירה. "רק בפעם החמישית שקרא לו, הנהג בתא הניהוג ענה במכשיר המירס, ואמר שהכל בסדר ואפשר להירגע", ממשיך דו"ח החקירה ומבהיר. אלא שמיד לאחר מכן, התברר שהכל ממש לא בסדר.

"כעבור זמן קצר אירעה ההתנגשות, ונהג הקטר נפגע", קובע הדו"ח. ואיפה היה בכל אותו זמן הנהג הנוסף, שאמור היה לשבת בתא ניהוג בקדמת הרכבת הנוסעת? "בשיחה עם הנהג לאחר התאונה, הוא מסר כי כלל לא היה על המערך שנסע, והיה באותו זמן בחצר". ובמלים פשוטות, הנהג שהוביל את הרכבת היה בצד ההפוך לכיוון הנסיעה, ובצד האחר - ובניגוד לנהלים - לא היה נהג.

הנסיעה ארכה שתי דקות ו-41 שניות, ובמהלכה הגיעה הרכבת - שנסעה לאחור - למהירות של 16 קמ"ש. במהירות זו גם פגעה הרכבת הנוסעת בזו שעמדה בקו הדיור. על-פי הבדיקה הראשונית שערכה הרכבת, "לא הופעל בלם בשלב כלשהו במהלך הנסיעה לאחור". הנהלים ברכבת אוסרים במפורש על ביצוע ההליך השגרתי באופן שבו בוצע ביום חמישי האחרון.

כך משפרים את הבקיאות בנהלים?
בבדיקה שערך משרד התחבורה בעקבות התאונה בדצמבר, התגלו ליקויים חמורים בהכשרה של נהגי הרכבת. "נמצא כי למרות ההכשרה, ההדרכה והרענון, רמת הבקיאות בנהלים והוראות אינה מספקת", נקבע בדו"ח הבדיקה שהוגש למנכ"ל משרד התחבורה ומנכ"ל הרכבת. בתגובה לממצאים, הבהירו ברכבת כי הם "פועלים ללא הרף לשיפור ההדרכות הניתנות לעובדי החברה, על-מנת לשפר את בקיאותם בנהלים ובהוראות הרכבת".

התאונה ביום חמישי מעידה כי פעילות הרכבת בנושא כנראה אינה מספיקה. כאמור, ממצאי הבדיקה הראשונית מבהירים כי ההליך השגרתי בוצע בניגוד לנהלים, ולדברי מקור ברכבת האחריות אינה של הנהגים בלבד. בשיחה עם ynet, אומר המקור כי "העובד הקטן אמור ליישם את מה שמחליטים המנהלים, אבל אם הם בעצמם לא מיישמים החלטות ולקחים של ועדות חקירה ובדיקה, מה אפשר לצפות מאותו עובד קטן?".

מרכבת ישראל נמסר בתגובה כי "על-פי הממצאים הראשוניים, הנהג היה בצד ההפוך לכיוון הנסיעה - דבר האסור על פי נהלי החברה. בהתאם לכך ינקטו צעדים משמעתיים כלפי הנהג, והוא הושעה מיידית מעבודתו". על-מנת למנוע הישנות מקרים דומים, הוחלט ברכבת להציב ב-"מתחמי דיור" משגיח בטיחות בלילות. בנוסף, כך אומרים שם, פועלת כעת הרכבת להכשיר תפקיד חדש בחברה - "נהגי מתחמים".

בעניין הנזק שנגרם לקרונות, מסבירים ברכבת כי אלו "עוברים בדיקות, על מנת לבדוק כמה כשירים וכמה זקוקים לתיקון". בדו"ח הבדיקה מובהר כי לקרונות "נגרם נזק כבד". יש לזכור כי על-פי משרד התחבורה, בשנים האחרונות נגרמו בתאונות נזקים ל-39 קרונות דו-קומתיים. ביחד עם 12 הקרונות שנפגעו ביום חמישי, המספר מזנק ל-51. עלות תיקון הקרונות נאמדת במיליוני שקלים רבים לאורך השנים, כאשר חלק הושבתו לתקופות ארוכות וחלק נשלחו לתיקון בחו"ל.
Iphone Max Pro 256GB Black
Nikon D610 + Nikkor 24-70 F:2.8
Аватара пользователя
mikio
Пользователь
Сообщения: 1283
Зарегистрирован: 22.10.2004, 13:43
smartphone: Galaxy Note II N7100
Поблагодарили: 16 раз

Re: Железная дорога Израиля

Сообщение mikio »

Вы вот пообещали, что будете "писать новости с путей ...". ;)
А вместо этого выложили какойто копи-пэйст,
да ещё и на Иврите (на Рускоязычном форуме),
да ещё и не указав источника откуда вы эту простыню скопировали сюда... :nea:
LG G4 H815 32GB
Аватара пользователя
Mashinist
Пользователь
Сообщения: 661
Зарегистрирован: 17.01.2005, 21:47
smartphone: Iphone Max Pro 256GB
Откуда: Ashdod

Участник покетовки

Re: Железная дорога Израиля

Сообщение Mashinist »

это то что появилось сегодня в ynet
а дальнейшем я буду писать на русском
есть проблема у тебя с ивритом?


http://m.ynet.co.il/Article.aspx?id=4385705
Iphone Max Pro 256GB Black
Nikon D610 + Nikkor 24-70 F:2.8
Аватара пользователя
BigWig
Модератор
Сообщения: 5807
Зарегистрирован: 19.02.2006, 20:24
smartphone: LG G2
Откуда: от тель-авивского верблюда

Участник покетовки

Re: Железная дорога Израиля

Сообщение BigWig »

Дело не в том, что у кого-то "проблема с ивритом", а в том, что это русскоязычный форум.
В данном случае достаточно было бы привести ссылки на статьи в ynet.
Давайте узнаем от первого лица что происходит в нашем скромном королевстве под названием "ракевет исраеэль"
Только зачем тему " утверждать" в толк не возьму, да и как это делается не знаю :unknown:
Аватара пользователя
Mashinist
Пользователь
Сообщения: 661
Зарегистрирован: 17.01.2005, 21:47
smartphone: Iphone Max Pro 256GB
Откуда: Ashdod

Участник покетовки

Re: Железная дорога Израиля

Сообщение Mashinist »

Извините что Вас потревожил
после таких высказываний пропало желание что то сообщать/ всего хорошего
Iphone Max Pro 256GB Black
Nikon D610 + Nikkor 24-70 F:2.8
Wiggin
Пользователь
Сообщения: 1859
Зарегистрирован: 29.08.2005, 10:42
smartphone: SGSII

Участник покетовки

Re: Железная дорога Израиля

Сообщение Wiggin »

прочитал всю статью приведенную выше. единственная проблема которую увидел это дисциплина водителей. большинство аварий из-за разгильдяйства водителей.

Sent from my GT-I9100 using Tapatalk 2
Ответить

Вернуться в «Разговоры обо всем»